دستگاه تست دوام لامپ
شرکت فنی مهندسی رویان رسا الکترونیک دستگاه تست دوام لامپ
معرفی دستگاه تست دوام لامپ

شرکت های تولید کننده لامپ به منظور اطمینان از عملکرد صحیح لامپ های تولید شده و تولید کنندگان چراغ خودرو جهت اطمینان از عملکرد لامپ هایی که قصد خرید آنها را  دارند آزمایشات متعددی را بر روی لامپ ها انجام می دهند.آزمایش دوام لامپ یکی از این دست آزمایشات می باشد. دستگاه تست دوام شرکت رویان رسا الکترونیک ، دستگاهی است که با تکیه بر دانش متخصصان شرکت و منطبق بر استانداردهای مورد تایید سازندگان خودرو قابلیت تست انواع لامپ های استاندارد خودرو را دارا می باشد.

 

استند

جهت اتصال آسان لامپ ها به دستگاه طراحی شده است.بر روی هر استند 5 لامپ مختلف با نام های (H1-H3-H4-H7-P21W-PY21W-P21W/5W-W5W-W16W-W21W) نصب می گردد.

 

 

با توجه به زمان طولانی تست و گرمای زیادی که لامپ ها ایجاد می کنند استندهایی طراحی شد که علاوه بر دوام و کارایی طیف متنوعی از لامپ ها را پوشش دهد، استندها متحرک بوده و قابلیت تعویض با سایر مدل ها را دارا می باشند.

شرکت فنی مهندسی رویان رسا الکترونیک

 

طراحی استند

در صورت نیاز به تست لامپی خارج از لیست لامپ های موجود امکان سفارش استند جدید وجود دارد.

کنترلر دستگاه

خواندن دستورات وارده از کامپیوتر، انتقال اطلاعات و مانیتورینگ اسلیوها، گزارشگیری و نمایش آنها و نظارت بر عملکرد صحیح دستگاه بر عهده واحد کنترل و مدیریت دستگاه ( Manager) می باشد.

کنترلر ولتاژ

با توجه به دقت بالای سیستم، دستگاه به کنترلر فاز و ولتاژ مجهز شده تا در صورت بروز تغییرات ولتاژ و جریان در تغذیه ورودی دستگاه منیجر را مطلع ساخته و از بروز هر نوع خطایی در عملکرد دستگاه جلوگیری نماید.

پورت ارتباط

پورت تعبیه شده وظیفه انتقال دیتا از کنترلر دستگاه به کامپیوتر و از کامپیوتر به کنترلر دستگاه را عهده دار است. بستر این ارتباط RS485 می باشد.

نمایشگر هشدار

در صورت بروز خطا در ولتاژ و جریان ورودی، شبکه، و همچنین افزایش دما از حد مجاز و بروز حریق در محدوده دستگاه، سیستم حفاظت فعال شده و ضمن توقف عملکرد دستگاه خطاها را از طریق PC و آلارم تعبیه شده بر روی دستگاه نمایش می دهد.

 

کارت های کنترل ولتاژ

کارت های کنترل ولتاژ وظیفه تنظیم ولتاژبا دقت 0.01 ولت،محافظت در مقابل اضافه بار،ارسال ولتاژ، جریان و وضعیت لامپ ها به منیجر، را به عهده دارد. بسترارتباط کارت های کنترل ولتاژ با منیجرRS485 و جریان خروجی هر کارت  کنترل ولتاژ 10A می باشد.

معرفی نرم افزار
برنامه تست لامپ این امکان را فراهم می کند که بتوان توسط ان  انواع استانداردها را، برنامه نویسی،ذخیره ، ارسال برنامه تست به منیجر،کنترل منیجر، گرفتن گزارش، ذخیره گذارش،بازیابی گزارش و نمایش ولتاژ،جریان و توان هر لامپ  و نمایش خطا ها را به سادگی انجام داد. این برنامه تحت دیتا بیس ACCESS کار کرده و نیاز به وجود MICROSOFT OFFICE 2010  به بالا دارد.

 

 

 

 

 

 

در این نرم افزار امکان مانیتور آنلاین ولتاژ، جریان و توان هر لامپ وجود دارد.

شرکت فنی مهندسی رویان رسا الکترونیک

همچنین  انجام تست بصورت 50 لامپ یا دو تست 25 لامپی بصورت همزمان نیز امکانپذیر است.

شرکت فنی مهندسی رویان رسا الکترونیک

تغذیه کارت های کنترل ولتاژ

17 تغذیه 24 ولت 600 وات وظیفه تامین انرژی کارت های کنترل ولتاژ را به عهده دارند. بدین صورت که هر 3 اسلیو از یک تغذیه انرژی خود را تامین می کند.تغذیه ها به صورت متوازن به فاز های ورودی متصل شده و  جریان را بر روی فاز ها متعادل می نماید.

 

مدارات کنترل و شبکه             

جریان و ولتاژ هر المپ توسط برد مختص به خود بادقت 0.01 ± ولت کنترل می گردد.تمامی مدارها در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه حفاظت می گردد.

شرکت فنی مهندسی رویان رسا الکترونیک

مشخصات